Mergi la conţinutul principal
EN RO
EN RO

News & Events |

Lucruri pe care recrutorii vor să le vadă într-un interviu

Wordcloud 2 ro
Michelin

Fiecare intervievator este diferit, însă indiferent de industrie, este esențial să privim dincolo de abilitățile tehnice ale fiecărui candidat. Abilitățile personale (soft skills) sunt la fel de importante precum cele profesionale (tehnice). Dacă abilitățile profesionale pot fi instruite, aptitudinile sociale sunt o parte inerentă a caracterului și sunt dificil de dobândit la locul de muncă.

Michelin

Angajatorii evaluează în procesele lor de recrutare competențele tehnice, măsurabile, și abilitățile personale fundamentale. Acestea sunt mai dificil de măsurat, însă sunt observabile, iar în timpul interviului, recrutorul le evaluează, pentru că ele sunt un predictor al modului tău de lucru și al viitoarei interacțiuni cu membrii echipei.

Am întrebat trei specialiști din echipa noastră de recrutare care sunt acele lucruri pe care își doresc să le vadă într-un interviu, în funcție de nivelul de experiență al candidaților. Iată care sunt așteptările lor, care te pot ajuta să te pregătești pentru interviu.

Anca Bumbaru, Recruiter, Michelin Corporate & Business Services

Dacă ești la începutul carierei, în timpul interviului aș dori să văd curiozitate, dorința de a afla câteva informații de bază despre compania noastră, cum ar fi activitatea, cultura sau valorile noastre. Aș vrea să văd că ești un bun ascultător, că ești cu adevărat motivat, dornic să înveți și să te dezvolți.

Anca Bumbaru, Recruiter, Michelin Corporate & Business Services

Dacă ai accesat site-ul angajatorului, nu este necesar să memorezi toate rezultatele financiare; recrutorul vrea să vadă care sunt lucrurile pe care le-ai reținut, ce contează pentru tine.

Este important să cunoști poziția pentru care candidezi, să poți spune în ce mod ți-a atras atenția anunțul de angajare și de ce ești interesat de un anumit domeniu de activitate. Adresează întrebări, poți afla informații suplimentare, care te vor ajuta în luarea deciziei de angajare.

Privește cu atenție interlocutorul, oferă-i timp să-ți adreseze întrebarile și ascultă cu adevărat. Adoptă o atitudine înțelegătoare, aprobă prin mișcarea capului, menține contactul vizual și privește către cameră dacă interviul este în mediu online.

Organizațiile sunt în continuă schimbare, așa că te poate ajuta să dai dovadă că ai învățat din experiențele trecute, că ești interesat să dobândești noi competențe, sau că dorești să le îmbunătățești pe cele deja acumulate.

Roxana Mares, Recruitment Responsible, Victoria Tire Plant

Atunci când intervievez un specialist, urmăresc abilitățile interpersonale, de comunicare, munca în echipă, rezolvarea problemelor și, nu în ultimul rând, o atitudine pozitivă.

Roxana Mares, Recruitment Responsible, Victoria Tire Plant
Monica Dragan, Recruiter, Uzina Zalau

Într-un interviu cu un specialist ne dorim să vedem o persoană pregătită, cu atitudine potrivită, dispusă să se adapteze și să facă față provocărilor.

Monica Dragan, Recruiter, Uzina Zalau

Dacă ai deja experiență și ești un specialist în domeniul tău de activitate, pe lângă competențele tehnice, recrutorul dorește să vadă în cadrul interviului abilitățile interpersonale. Acestea vor fi un predictor al relațiilor interumane, al modului în care gestionezi diverse situații la locul de muncă și al colaborării cu colegii și partenerii tăi.

Comunicarea, rezolvarea problemelor, responsabilitatea, asertivitatea sau luarea deciziilor vor fi întotdeauna apreciate de recrutori, indiferent de rolul pentru care candidezi. Alege exemple practice prin care să le evidențiezi, furnizează detalii despre situație, despre sarcinile avute, acțiunile luate pentru rezolvarea problemei și rezultatul acestora.

Laura Suciu, Recruitment Coordinator, Michelin ECS Group Services

În selecția unui manager, top trei abilități pe îmi doresc să le regăsesc sunt: pasiunea pentru dezvoltarea oamenilor, orientarea către rezultat și conducerea prin exemplul personal.

Laura Suciu, Recruitment Coordinator, Michelin ECS Group Services

Pentru ca un nou manager să poată coordona cu succes o echipă, căutăm o multitudine de abilități, iar în contextul actual, atenția pentru membrii echipei este deosebit de importantă. Trebuie să dai dovadă că ești un bun ascultător, că ești empatic și că ai capacitatea de a îi ajuta pe ceilalţi să se dezvolte profesional. Un manager îi va inspira pe ceilalți prin atitudine, acțiuni, prin modul de comunicare și prin modul de a oferi feedback.

Aceste calități de leadership devin practici intrinseci care construiesc angajament, creștere, productivitate și succes, într-un mediu pozitiv.

Cookie Privacy

Pentru a viziona acest videoclip Youtube: Acceptați toate scopurile legate de Youtube (considerați că trebuie să acceptați toate, cu excepția geolocației) + Acceptă partenerul YouTube


Open cookie Preferences