Mergi la conţinutul principal
EN RO
EN RO

News & Events |

Sfaturi pentru interviul telefonic

Mădălina Dragoe, Recruiter

Interviul telefonic este acea etapă din procesul de recrutare în care recrutorul contactează candidații selectați în urma analizei CV-ului.
Reprezintă un pas esențial și trebuie tratat cu aceeași seriozitate precum interviul standard.

Mădălina Dragoe, Recruiter

Când ești în căutarea unui loc de muncă, este important să fii pregătit pentru interviul telefonic, deoarece mulți angajatori încep procesul de recrutare cu un apel. Scopul acestuia este de a evalua competențele tale, în raport cu cerințele postului la care ai aplicat. Recrutorul va selecta doar acei candidați ce vor merge în etapa următoare, care poate fi o testare sau chiar interviul standard.

Acest interviu poate fi programat în avans, prin email/telefon, sau poate fi un apel în care să fii reținut pentru câteva minute bune.

Indiferent de situație, această primă discuție îți poate oferi un avantaj față de ceilalți candidați, dacă urmezi aceste sfaturi.

5 Sfaturi pt interviul telefonic

1.       Documentează-te cu privire la companie. Poți accesa site-ul angajatorului, pagina de social media, sau mărturii ale angajaților. Familiarizează-te cu industria, domeniul de activitate, produsele și serviciile oferite. Acest lucru te va ajuta să oferi răspunsuri personalizate și să pui întrebări.

Dacă ai aflat numele intervievatorului, poți căuta profilul său de LinkedIn și începe documentarea de acolo.

Pregătește-ți răspunsuri pentru eventualele întrebări legate de studii, certificări, experiență profesională și alte compente identificate în anunțul de angajare. Nu uita să îți pregăteșți și 2-3 întrebări pe care să le adresezi la final.

 

2.       Deschide CV-ul și descrierea rolului și asigură-te că le ai lângă tine în momentul interviului.

Din cauza emoțiilor este posibil să uiți anumite detalii și în acest mod vei avea la îndemână informațiile necesare.

Alocă timp pentru a-ți potrivi calificările cu fișa postului, astfel încât să poți spune de ce eșți un candidat potrivit pentru funcție.

 

3.       Alege locul potrivit, liniștit pentru a acorda atenție deplină discuției. Asigură-te că te afli într-o zonă cu semnal bun pentru telefonul mobil, unde este suficient de liniște, pentru a auzi bine. Evită locurile cu zgomot de fond, prezența altor persoane sau orice îți poate distrage atenția. Dacă te afli într-un loc public, încearcă să te îndrepți către fereastră sau spre un perete și să folosești căști. Nu ezita să soliciți re-programarea, dacă momentul nu este potrivit.

 

4.       Păstrează un ton profesional, fii politicos, vorbește clar, răspunde concis și argumentat.

Ascultă cu atenție interlocutorul și nu te grăbi să răspunzi până când nu termină de adresat întrebarea. Poți afla detalii suplimentare celor din anunțul de angajare, cu privire la sarcini, proces de recrutare sau beneficii.

Zâmbește! Deși recrutorul nu te poate vedea, rămâi optimist și zâmbitor pe tot parcusul discuție, acest lucru se simte în tonul vocii.

 

5.       Arată entuziasm și interes. Una din cele mai mari greșeli pe care candidații le fac în interviul telefonic este lipsa de de energie și motivație. Întreabă despre diferitele aspecte ale locului de muncă și exprimă-ți interesul real cu privire la oportunitate.

 

Pe măsură ce discuția se apropie de final, asigură-te că afli care sunt următorii pași în procesul de recrutare și când ai putea primi un feedback pentru această prima etapă.

Finalizează discuția într-o notă pozitivă, urmată de un email de mulțumire. Te va ajuta să ieși în evidență și să arăți că ești cu adevărat interesat de această poziție.