Mergi la conţinutul principal
EN RO
EN RO

News & Events |

Redactarea CV-ului

Michelin

Redactarea unui CV poate fi o provocare, indiferent că ești la începutul carierei sau ai acumulat deja experiență. CV-ul este primul pas în căutarea unui loc de muncă. Realizat corect, va crește șansă vizualizării și implicit a contactării pentru interviu. Realizat greșit, te va face să aștepți mult pentru locul de muncă dorit.

Michelin

Recrutorul petrece între 6-8 secunde pentru a scana fiecare CV. Dacă reușește să identifice informațiile relevante, va merge mai departe; în caz contrar CV-ul tău va fi respins. 

Fiecare CV este diferit deoarece trebuie să te descrie pe ține, istoricul profesional, abilitățile și realizările tale, dar toate urmează o structură similară. 

Vei găsi o mulțime de modele online, alege unul structurat și ușor de completat. Platformele de joburi și paginile de carieră ale angajatorilor îți pun la dispoziție modele relevante, simple și eficiente. 

 

i3 ro
  1. Date de contact 

Prima parte a CV-ului trebuie să conțină numele tău, poziția actuală (de ex. Analist Financiar), localitatea și datele de contact

Localitatea: menționează dacă te afli în orașul angajatorului sau în împrejurimi, dacă urmează să te muți în viitorul apropiat sau dacă dorești să te relochezi. 

Număr de telefon: asigură-te că incluzi codul de țară dacă aplici în afară țării. 

Adresa de e-mail: e-mailul ar trebui să fie profesionist, ideal [prenume] [nume] @ email.com.

  1. Obiectivul & experiența profesională 

Începe redactarea CV-ul cu un rezumat profesional sau cu obiectivul tău; ar trebui să fie cel mult 2-3 propoziții. Dacă ai mai mult de 2 ani de experiență în muncă, optează pentru un rezumat (ani de experiență în muncă, realizări, responsabilități relevante sau ce poți să oferi companiei). Dacă nu, alege un obiectiv: care sunt planurile tale de carieră? 

Experiența profesională este secțiunea principală, reprezentând factorul decisiv în decizia recrutorului de a te contacta. 

Menționează joburile pe care le-ai avut până acum în ordine invers-cronologică, de la cel mai recent job la cel mai vechi. La fiecare specifică: denumirea funcției, perioada colaborării, numele companiei, responsabilitățile cheie, realizările sau competențele dobândite. 

  1. Abilități 

Încearcă să te limitezi la 4-6 abilități care au legătură cu jobul pentru care aplici, incluzând abilități profesionale (hard skills) și abilități personale (soft skills). Nu îți exagera abilitățile, deoarece va trebui să le susții în cadrul interviului. 

Exemple abilități profesionale (tehnice): competențe digitale, limbaje de programare, sisteme și soft-uri. 

Exemple abilități personale (soft): orientare către client, comunicare, gândire analitică, atenție la detalii, etc. 

Dacă aplici la o companie multinațională, nu omite evaluarea abilităților lingvistice. Fii onest în autoevaluarea acestora și menționează o limbă străină doar dacă ești pregătit să susții o testare. Dacă răspunsul este da, atunci notează nivelul de cunoaștere: începător, mediu sau avansat, în funcție de criteriile: vorbit, scris și citit. 

  1. Educație & certificări 

La fel ca în cazul experienței, educația trebuie menționată în ordine invers-cronologică, de la cele mai recente studii la cele mai îndepărtate în timp. La fiecare, specifică:  numele instituțiilor de învățământ, anii de studiu, diplomele obținute. Similar în cazul certificărilor, pentru profesioniștii care sunt puțin mai avansați în carieră sau care au multe diplome în portofoliu. 

i1 ro
  1. Proiecte personale 

Dacă CV-ul tău pare să nu aibă suficiente informații, îi poți îmbunătăți conținutul adăugând o secțiune de proiecte personale. Acest lucru te poate ajută să arăți cât de bine te poți încadra în organizație. Dacă sunt relevante, proiectele personale pot compensa lipsa experienței. 

  1. Experiență de voluntariat 

Experiența de voluntariat este relevantă deoarece îți poate îmbogăți abilitățile. Descrie activitatea și enumeră pe scurt responsabilitățile și rezultatele. 

  1. Hobby-uri  

Aici poți dezvălui puțin din personalitatea ta, ce te face unic și care sunt interesele tale. 

Prin hobby-urile tale, poți demonstra disciplină și angajamentul față de o activitate și poți include realizări personale. 

Nu este suficient doar să le enumeri, adaugă detalii prin care să susții cele menționate (ex. scrierea unui blog – oferă link, participarea la maraton – oferă nume, an). 

do

 

Recomandări:

 

  1. Fii sincer(ă) înainte de toate. Majoritatea angajatorilor vor testa cunoștințele și abilitățile tale, îți vor cere referințe, adeverințe de vechime etc. Toate informațiile trebuie să fie adevărate și ușor de probat; 

  1. Fii concis. Nu te pierde în detalierea studiilor sau experienței și nu depăși 2 pagini; 

  1. Structurează și oferă informații relevante. CV-ul trebuie să fie ușor de citit și să conțină doar informațiile necesare rolului pentru care aplici; 

  1. Folosește un format standard. Indiferent de formatul pe care decizi să îl utilizezi, asigură-te că acesta nu suferă modificări pe parcursul documentului; 

  1. Personalizează-ți CV-ul; 

  1. Adaptează CV-ul la locul de muncă pentru care aplici; 

  1. Folosește cuvinte cheie, pe care le găsești în anunțul de angajare. Tot mai mulți angajatori folosesc sisteme automate de scanare a CV-urilor; 

  1. Susține realizările cu cifre; 

  1. Folosește verbe puternice, precum “am realizat”, “am aplicat”, “am lansat”, etc.; 

  1. Asigură-te că este scris corect din punct de vedere gramatical și ortografic. 

do not

 

de evitat:

 

  1. Nu exagera cu detaliile. Rămâi succint în descrierea responsabilităților, abilităților sau hobby-urilor; 

  2. Nu folosi clișee sau jargon. Încearcă să eviți limbajul specific industriei, deoarece citirea inițială este făcută de recrutor iar cunoștințele lui pot fi limitate; 

  3. Evită detaliile personale: informații precum adresa de domiciliu, vârstă, religie; 

  4. Nu oferi informații confidențiale: nivel salarial, date, formule/rețete folosite de angajatorul anterior; 

  5. Evită negațiile sau cuvintele cu conotație negativă; 

  6. Nu copia descrierea job-ului din fișa postului, această descriere este mult prea sintetică; 

  7. Nu exagera cu formatarea textului, limitează-te la două fonturi; 

  8. Nu menționa experiență irelevantă; 

  9. Nu folosi un format complicat; 

  10. Nu te grăbi să aplici. Verifică documentul încă o dată înainte de expediere. 

Redactarea CV-ului poate părea complicată, migăloasă și consumatoare de timp. Însă acesta este un preț mic de plătit pentru obținerea locului de muncă potrivit. Construind un CV aproape perfect, investești în tine și în viitorul tău.  

Dacă CV-ul tău este pregătit, aplică aici

Cookie Privacy

Pentru a viziona acest videoclip Youtube: Acceptați toate scopurile legate de Youtube (considerați că trebuie să acceptați toate, cu excepția geolocației) + Acceptă partenerul YouTube


Open cookie Preferences