Mergi la conţinutul principal
EN RO
EN RO

News & Events |

Cristina Paveliu, HR Manager: Tot ceea ce face HR-ul s-a accelerat în contextul Covid-19

Pe 3 septembrie 2020, Cristina Paveliu, Manager Resurse Umane la Michelin Corporate & Business Services a participat la evenimentul Workplaces of the Future, organizat de The Diplomat. Discuția s-a concentrat asupra modului în care companiile au gestionat restricțiile sanitare în contextul Covid-19. Iată câteva dintre detaliile împărtășite de Cristina Paveliu despre Michelin:

Comunicarea eficientĂ:

Aveam toate instrumentele de care aveam nevoie pentru a continua să comunicăm (Teams, Zoom etc.). Cu toate acestea, când suntem online - ca astăzi - pierdem părți ale comunicării non-verbale; indicii, semnale pe care de obicei le observăm atunci când suntemi într-o discuție față în față.

Ceea ce am făcut pentru a îmbunătăți și a acoperi această absență a comunicării față în față a fost să ne folosim mai mult camerele video în timpul apelurilor, să organizăm tot felul de evenimente live, unde oamenii au avut șansa să-și spună întrebările și preocupările. Am avut, de asemenea, discuții on-line mai frecvente, am sărbătorit online de zile de naștere, am organizat un spectacol de talente online. Mai recent (cred că a fost luna trecută) am organizat primul teambuilding online. Deci, este posibil să menținem comunicarea puternică, dar trebuie să facem un efort suplimentar pentru a compensa inconvenientul de a nu fi în aceeași cameră.

 

Well-being în contextul sanitar:

A fost interesant de văzut că toate lucrurile pe care le-au făcut departamentele de Resurse Umane s-au accelerat în ultimele luni. Doar pentru a da un exemplu, am reușit să implementăm un program de asistență a angajaților în 7 zile – ceea ce probabil în trecut ar fi fost de neconceput. Am observat că această platformă este foarte utilizată de angajații noștri - nu numai de cei care au probleme de izolare, deoarece locuiesc singuri acasă; această platformă conține și elemente de asistență fiscală sau asistență juridică. Deci, dacă angajații noștri au alte probleme, cum ar fi că doresc să cumpere o casă și au nevoie de sfaturi, această platformă are și specialiști pentru aceste subiecte. Ttoate aceste lucruri s-au accelerat odată cu contextul COVID-19.

 

menţinerea loialităţii, motivaţiei și angajamentului:

În mod neașteptat, atriția noastră a scăzut semnificativ anul acesta. Sunt de acord că unul dintre factori este dat pur și simplu de context: oamenii sunt mai reticenți să facă o schimbare, să se mute într-o poziție diferită într-o companie nouă. Poate se gândesc „Până la urmă, cunosc această companie, știu că se asigură că au toate condițiile de siguranță pentru mine; unde aș merge poate nu este același lucru."

Dar ceea ce a jucat un rol semnificativ - și am auzit acest lucru în toate comentariile predecesorilor mei - a fost să ne asigurăm că transmitem încredere oamenilor noștri. Oamenii vor să se simtă liniștiți, să știe că lucrează într-o companie sigură, puternică, ce va fi acolo și mâine. Și compania noastră există de mai bine de 100 de ani, așa că sigur vom fi acolo și mâine.

Ceea ce am observat este că echipa noastră de conducere a trebuit să comunice mult mai mult decât în condiții normale. A trebuit să facem un efort, să organizăm mai multe întâlniri de echipă, mai multe întâlniri individuale; de fiecare dată când am avut o veste, am organizat sesiuni live cu toți angajații noștri și am fost foarte deschiși la orice fel de întrebări. Aceste lucruri au contribuit la creșterea încrederii oamenilor.

De asemenea, ne-am uitat la beneficiile pe care le ofeream angajaților noștri, deoarece unele dintre ei deveniseră perimate. Ce rost are să oferi o contribuție pentru transport, pentru deplasarea la birou, când de fapt toată lumea rămâne acasă? De ce să avem fructe proaspete în birou când biroul este gol? A trebuit să ne uităm la ceea ce oferim și să adaptăm oferta la noile nevoi ale angajaților noștri. Oferim cursuri de sănătate online, cursuri de gimnastică, ateliere de alimentație sănătoasă și așa mai departe. Și toate acestea au contribuit la creșterea încrederii angajaților noștri.

 

Relaţia dintre organizaţie și angajat

O parte dintre managerii noștri sunt deja buni coach-i. Am făcut o schimbare destul de importantă în cultura noastră de leadership anul trecut, înainte de pandemie, iar acum vedem roadele ei. Am început să punem un accent mai mare pe responsabilitatea oamenilor, pe delegare și pe a deveni lideri mai empatici - persoane care înțeleg cu adevărat echipa. Mă bucur să văd că aceste principii încep să prindă viață. Le văd deja în practică, mai ales acum, când lucrăm de la distanță. Trebuie să crezi că echipa ta își face treaba și să eviți să crești controlul, deoarece dacă te miști în acea direcție cred că vei pierde o parte din echipa ta, iar motivația lor va începe să scadă.