Mergi la conţinutul principal
EN RO
EN RO

News & Events |

ANVELOPELE ȘI MOBILITATEA - O LUME (ȘI) A FEMEILOR. Partea 3: Femei în vânzări și servicii

Martie este luna în care celebrăm femeile, o lună în care le sărbătorim eforturile depuse și implicarea atât în zona profesională, cât și în cea personală. Michelin vrea să recunoască meritele doamnelor și domnișoarelor care au acceptat provocarea de a lucra într-o industrie adesea considerată masculină, motiv pentru care am realizat acest articol. Ne-am propus să aflăm povestea din spatele acestor femei, să descoperim ce le motivează și ce fel de susținere simt că primesc la locul de muncă. Veți putea citi în rândurile de mai jos părerile unor doamne care lucrează în toate perimetrele și pe diverse niveluri din Michelin, în domenii precum controlul calității, financiar, business automation, achiziții, vânzări, logistică și management. Profităm de această ocazie pentru a le mulțumi nu doar doamnelor care apar în acest articol, ci tuturor celor care poate nu și-au spus povestea astăzi, dar fac parte din povestea Michelin și ne ajută Să avansăm împreună zi de zi. La mulți ani tuturor !

Femei în vânzări și servicii 

Andreea Stancu
Andreea Stancu, Business Analyst, Michelin Corporate & Business Services, București

În Michelin încurajarea egalității de gen este un motor puternic al maximizării inovației.
Să fii femeie într-un domeniu preferat adesea de bărbați, cum este zona IT, este uneori greu. Poate fi un drum în care întâlnești și prejudecăți și subestimări, dar prin tact și cu eleganță acestea pot fi depășite. Până la urmă ambiția, implicarea și perseverența sunt ingrediente ale succesului, indiferent de domeniu sau gen.

Într-o industrie și echipă preponderent masculină, prezența mea înclină balanța, punând pe celălalt taler feminitatea, diplomația, intuiția, aduce în prim-plan o altă perspectivă, câteodată mai aduce și câte o sprânceană ridicată, dar și zâmbete și frunți descrețite.

Alina Tudor
Alina Tudor, Buyer, Michelin, București

Este adevărat că într-o lume percepută a fi preponderent a bărbaților, poate fi necesar un oarecare efort pentru ca o femeie să își facă loc; uneori este mai ușor, alteori mai greu și nu oricine are curajul să încerce. Eu nu numai că am încercat, dar rezultatul a fost unul favorabil mie. Sunt mândră să fiu angajata acestei companii de aproape optsprezece ani.

Aici, în lumea anvelopelor și mobilității, m-am format profesional; dar pot spune că aici m-am format și ca om. Interacțiunea cu oameni foarte diferiți si ieșirea în afara zonei de confort m-au făcut să mă reinventez și să învăț mereu lucruri noi. Cred că am dus ceva din personalitatea mea în fiecare dintre echipele din care am făcut parte. Am oferit onestitate, sensibilitate, respect, deschidere către nevoile partenererilor și ale colegilor și am pus mereu mare preț pe colaborarea cu ceilalți.

Beatrice Bitlan
Beatrice Bitlan, Key Account Manager pentru România, București

Lucrez în industria automotive de peste 20 de ani. De multe ori am fost singura femeie din echipă și niciodată nu m-a deranjat acest lucru. Oamenii sunt diferiți, fie ei bărbați sau femei, și întotdeauna am colaborat bine cu colegii mei. Îmi plac provocările și îmi place acțiunea. Am spirit de echipă și mă simt confortabil când sunt înconjurată de oameni de la care am ce să învăț. Îmi doresc să acumulez cunoștințe, să mă dezvolt, dar și să transmit măcar o parte din expertiza pe care am acumulat-o până în prezent.

La Michelin mă simt ca și cum aș fi parte din echipă dintotdeauna. Nu mi-am văzut încă toți colegii față în față, dar discutăm foarte mult online; m-am integrat cu usurință în echipă și cred că experiența mea în domeniul vânzărilor auto poate aduce un plus de valoare rezultatelor echipei. În prezent, mă ocup de car dealer-ii cu care avem contract direct și mă simt motivată să continuu să dezvolt relația cu ei.

Monica Bumbar
Monica Bumbar, Key Account Manager pentru Europa, București

În ultimii 15 ani am lucrat în industrii percepute ca fiind preponderent masculine, iar acest lucru m-a provocat să îmi depășesc limitele.

Cred că, indiferent de industrie, indiferent dacă ești femeie sau bărbat, a livra performanță înseamnă să deții acel mix de elemente care te definesc ca persoană (seriozitate, perseverență, etică, pasiune, omenie), dar și ca profesionist (orientare spre rezultate, o viziune clară asupra obiectivelor, capacitatea de a lucra în echipă).

Diversitatea de gen susține inovația și echilibrul în orice companie; cred că diversitatea din Michelin aduce plus-valoare relațiilor dintre noi, dar și strategiilor de business pe care le dezvoltăm. Da, Michelin susține femeile și face lucruri extraordinare în acest sens: platformele “The WoMen Forward network” și “Michelin Women’s Network” oferă oportunități femeilor și reprezintă un punct de diferențiere important al Grupului Michelin.

Crisanthi Sampani
Chrisanthi Sampani, Logistics Site Planner, Avlonas (Grecia)

Cred că deja acest domeniu nu mai este considerat doar masculin. În industria anvelopelor și mobilității există un număr semnificativ de posturi ocupate de femei și acesta este un aspect urmărit, pentru a obține o diversitate de gen care să ofere echilibru în organizație.

Când discutăm despre atingerea obiectivelor și construirea unor relații solide la locul de muncă, cred că elementul feminin își spune cuvântul, prin empatie, intuiție, optimism. Inteligența emoțională a unei femei, pasiunea și dăruirea ei contribuie la crearea unui mediu de lucru sănătos și a unor echipe bine formate și echilibrate. Respectul pentru oameni este una dintre valorile Michelin; compania noastră are o cultură incluzivă, pune în valoare diversitatea, aptitudinile, cunoștințele și background-ul fiecăruia.

 

 

header square women

ANVELOPELE ȘI MOBILITATEA - O LUME (ȘI) A FEMEILOR

Martie este luna în care celebrăm femeile, o lună în care le sărbătorim eforturile depuse și implicarea atât în zona profesională, cât și în cea personală. Michelin vrea să recunoască meritele doamnelor și domnișoarelor care au acceptat provocarea de a lucra într-o industrie adesea considerată masculină, motiv pentru care am realizat acest articol. Ne-am propus să aflăm povestea din spatele acestor femei, să descoperim ce le motivează și ce fel de susținere simt că primesc la locul de muncă.

Simona Stavrositu 2

ANVELOPELE ȘI MOBILITATEA - O LUME (ȘI) A FEMEILOR. PARTEA 1: PORTRET DE LIDER

N-aș putea spune dacă mi-a fost mai ușor sau mai dificil, comparativ cu alte femei sau bărbați, să îmi construiesc o carieră în Michelin. Este adevărat că uneori am fost singura femeie dintr-o întâlnire sau workshop, mai ales când interacționam cu echipe din alte țări. La început m-am simțit puțin ciudat, însă mi-am dat seama că este important să am încredere în mine și să dau dovadă de curaj.

Claudia Bedu 2

ANVELOPELE ȘI MOBILITATEA - O LUME (ȘI) A FEMEILOR. PARTEA 2: FEMEI ÎN INDUSTRIE

Poate părea surprinzător faptul că în această industrie numărul de femei este destul de ridicat. Cred că femeile au demonstrat că au calitățile necesare pentru a performa în această industrie. Mai ales în aria de Calitate, rata de feminizare este foarte ridicată și poate că nu este o coincidență, ci se datorează atenției la detalii, rigorii, determinării, tactului, dorinței de reușită și de împlinire profesională de care dau dovadă colegele noastre.

Click to accept youtube cookies to be able to view this video.