Informații cheie

Explorați universul Michelin și alegeți temele care vă interesează pentru a afla mai multe despre noi.
Michelin pe scurt
Produse și servicii
Inovația
Diversitatea
Mobilitatea durabilă
Obiectivele noastre pentru anul 2020
în România

Michelin pe scurt

Grupul Michelin înseamnă și

  • 67

    de fabrici în 17 țări;

  • 170

    de țări cu prezență comercială;

  • numărul 1

    la nivel mondial în domeniul anvelopelor cu consum redus de energie pentru vehiculele ușoare;

  • 3.800

    de centre de distribuție și de servicii;

  • 9,6%

    un procent de 9,6% din cifra de afaceri este alocat investițiilor;

  • 640

    milioane euro alocate anual pentru cercetare și dezvoltare;

  • 111.700

    angajați în 2016;

  • 178

    milioane de anvelope produse în 2016;

  • 8

    milioane de hărți și ghiduri fabricate în 2016;

  • 120

    de naționalități în cadrul echipelor;

  • 250

    de brevete depuse în fiecare an;

  • 56.372

    de idei prezentate privind progresul și inovația.

O întreprindere franceză devenită companie internațională

În 1889, frații André și Édouard Michelin înființează compania Michelin et Cie în Clermont-Ferrand (Franța). În prezent, compania este unul dintre liderii mondiali în domeniul producției de anvelope și al mobilității

Un logo emblematic

Omuleţul Michelin reprezintă marca Michelin din 1898. Édouard Michelin și-a imaginat acest personaj, iar artistul de benzi desenate O’Galop i-a dat viață. Omulețul Michelin este mai mult decât un logo. Este un simbol.

Respectul, o valoare comună

Grupul nostru este construit în jurul unei valori fundamentale: respectul. Este o valoare pe care o împărtășim cu toate echipele noastre și pe care o demonstrăm în fiecare zi, în cadrul demersului Să avansăm împreună.. La Michelin, obiectivul nostru este să ajutăm toţi angajaţii să se dezvolte pentru ca, împreună, să ne depăşim propriile aşteptări şi să progresăm permanent.

Descoperiți angajamentele noastre

Produse și servicii

  • Anvelope pentru autoturisme, 4x4 și camionete
  • Anvelope pentru mașini de competiție
  • Anvelope pentru mașini de colecție
  • Anvelope pentru motociclete și scutere
  • Anvelope pentru biciclete
  • Anvelope pentru vehicule grele
  • Anvelope pentru vehicule agricole
  • Anvelope pentru vehicule industriale
  • Anvelope pentru aeronave
  • Michelin este numărul 1 la nivel mondial în producerea anvelopelor cu consum redus de energie.

     

  • Ştiaţi ca, începând din 1988 şi până astăzi, Michelin a obţinut 23 de victorii, dintre care 17 consecutive, în Cursa de 24 de ore de la Le Mans ?

  • Știați că Michelin oferă o gamă de anvelope și camere de aer pentru automobile de colecție construite între anii '20 și începutul anilor '80?

  • Știați că Michelin este cel mai important producător de anvelope pentru motociclete din Europa?

  • Știați că, în 1981, Michelin a creat prima anvelopă demontabilă pentru biciclete?

  • Știați că Michelin este lider mondial în domeniul anvelopelor de înaltă tehnologie?

  • Știați că Michelin este lider european în domeniul anvelopelor radiale pentru mașini agricole?

  • Știați că Michelin est lider mondial în domeniul anvelopelor radiale pentru vehiculele care lucrează la minele de suprafață?

  • Știați că Michelin ajunge dincolo de atmosfera terestră, furnizând agenției NASA anvelope pentru naveta spațială americană?

  • Hărți rutiere
  • Planuri și atlase
  • Planisfere
  • Ghiduri turistice
  • Ghiduri hoteliere și gastronomice
  • Itinerarii ViaMichelin
  • Aplicații mobile
  • Gestionarea digitală a flotelor
  • Produse Lifestyle
  • Știați că Michelin a tipărit 13 milioane de hărți și ghiduri în 2014?

  • Știați că, din 1908, automobiliștii își pot obține gratuit foaia de parcurs la Biroul de itinerarii Michelin, situat în al 17-lea arondisment din Paris?

  • Știați că, în 2012, Michelin a lansat prima sa planisferă pentru copii?

  • Știați că Michelin este lider european în domeniul cărților turistice?

  • Știați că Michelin a publicat prima ediție a Ghidului Roșu în 1900?

  • Știați că ViaMichelin este cel mai important site de călătorii în Europa?

  • Știați că Michelin vă oferă 6 aplicații mobile gratuite pentru a vă oferi asistență pe drum și în timpul călătoriilor?

  • Știați că Michelin Solutions concepe, dezvoltă și comercializează soluții pentru flotele de camioane, autobuze, vehicule comerciale și camionete. 

  • Știați că, de la lanțuri de zăpadă până la încălțăminte sport, obiecte de colecție și sigla Bibendum, Michelin Lifestyle deține 60 de licențe care generează vânzarea a peste 16 milioane de produse în întreaga lume.

Inovație pentru o mobilitate mai bună

Pasiunea pentru inovaţie stă la baza dezvoltării Grupului încă din momentul creării acestuia. Reprezintă esenţa strategiei noastre.

Cu un buget anual de peste 640 de milioane de euro alocat pentru cercetare și dezvoltare, 6.600 de persoane dedicate și un portofoliu de 2.000 de familii de brevete, dispunem de o capacitate de inovare fără egal în industria anvelopelor.

Această forță inovatoare se regăsește și în capacitatea noastră de a deschide noi domenii de inovare, de a diversifica sursele acestora și de a înțelege modul în care clienții utilizează produsele noastre, pentru a le anticipa și a le satisface nevoile.

Pentru a consolida această dinamică de inovare, fiecare angajat al Grupului este invitat să-şi împărtăşească propriile idei. În 2013 și 2014, un concurs intern denumit „InnovationWorks” (Lucrări inovatoare) a oferit unui număr de 21.000 de angajați din China, S.U.A. și Europa posibilitatea de a-și prezenta ideile. În urma acestui concurs, echipele selectate au  participat la un incubator de business, în care au avut posibilitatea  de a testa  implementarea ideilor propuse.

 

Citiți mărturiile echipelor noastre

Diversitatea, motorul performanței noastre

Echipele noastre înseamnă 111.708 angajaţi de 120 de naţionalităţi, care lucrează în 170 de ţări. Sunt la fel de diverse ca lumea însăşi. Această diversitate de talente, culturi, personalităţi și vârste aduce tot atâtea abordări şi idei.

Prin intermediul mai multor acţiuni, Grupul Michelin încurajează receptivitatea şi caută să înlăture prejudecăţile. Una dintre priorităţi a fost creşterea procentului de femei angajate în companie, mai ales în structurile de management. În 2016, femeile reprezentau 24% din management. Obiectivul nostru pentru anul 2020 este de a ajunge la 30%.

De asemenea, încurajăm dezvoltarea managementului local : obiectivul nostru pentru anul 2020 este ca 80% din structurile de management din zonele emergente să fie reprezentate de manageri locali.

La Michelin, suntem proactivi în angajarea persoanelor cu dizabilităţi, susţinem colegii aflaţi la final de carieră si încurajăm colaborarea între generaţii diferite.

Această diversitate este un punct forte al grupului nostru, un mijloc de a scoate în evidență valorile și un atu pentru inovare. Dorim să menținem această diversitate, pentru a le permite tuturor persoanelor să se dezvolte prin intermediul unui parcurs profesional personalizat.

Consultați ofertele noastre profesionale

Acțiuni concrete pentru o mobilitate durabilă

De la alegerea materiilor prime până la design și procesele de fabricație și distribuție, fiecare produs a fost conceput cu grijă  pentru protejarea mediului înconjurător. Între 2005 și 2011, am redus amprenta de mediu a fabricilor noastre cu 33%.

17 unități Michelin din Germania, Canada, Scoția, Spania, Franța și Irlanda utilizează energii din surse regenerabile.

Deoarece impactul unui pneu asupra mediului provine, în principal, din utilizarea acestuia, am dezvoltat noi generații de pneuri cu o rezistență mai mică la rulare pentru a reduce consumul de combustibil și emisia de CO2.

Obiectivele noastre pentru anul 2020

Obiectivele noastre pentru anul 2020

  • 10%

    creștere a performanței produselor noastre;

  • 3 Miliarde

    economii de carburant pe durata de viață a anvelopelor noastre;

  • 8 M

    cu 8 milioane de tone mai puține emisii de CO2 datorită dezvoltării produselor noastre;

  • 40%

    reducere a amprentei de mediu a unităților noastre;

  • 85%

    rată de angajament a echipelor noastre;

  • 75%

    din manageri proveniți ca urmare a mobilității și promovării interne;

  • 30%

    femei în cadrul conducerii;

  • 30 000

    de zile lucrătoare pe an în serviciul comunităților;

  • 2 000

    de locuri de muncă locale create anual;

  • 100%

    din unitățile Michelin să aibă certificare ISO 39001;

  • 30%

    din materiile prime să fie regenerabile sau reciclate.

Cele 6 obiective stabilite pentru anul 2020 au scopul de a aduce Grupul Michelin la poziţia de lider incontestabil în domeniul mobilităţii sustenabile şi de a-l face să devină una dintre cele mai inovatoare, responsabile şi performante companii. Aceste obiective sunt:

  1. Să îmbunătățim și mai mult performanța produselor noastre.
  2. Să devenim o referință în materie de industrializare responsabilă.
  3. Să consolidăm rezultatele noastre financiare.
  4. Să progresăm împreună pentru bunăstarea și dezvoltarea persoanelor.
  5. Să consolidăm legăturile cu comunitățile locale.
  6. Să creștem calitatea vieții și a mediului prin intermediul mobilității sustenabile.

Michelin în România

Sediul central Punct de productie

București- sediul central
Zalău- două puncte de producție
Florești/ Prahova: punct de producție.

Grupul Michelin este prezent în România cu trei fabrici, o reţea comercială, un centru de servicii partajate internaţional (Michelin Business Services) si servicii corporate care deservesc Europa Centrala.

Vezi joburile disponibile